woensdag 16 mei 2012

Fragment

Wat doe je met het grootste fragment in het doosje?
Creëer een feestelijke uitbarsting (en dat met mijn verjaardag close by).
Onlangs kocht ik een scrapvel blok van TH "Lost and Found" en vond daarin twee voor mij onverwachte vellen met prachtige aquarelbloemen.
Knijp veel glossy accents op het fragment en dit is het resultaat.
Aangezien ik geen boor heb (heel gevaarlijk speelgoed voor mij) waarmee je direct in het fragment gaatjes kunt maken, heb ik voor deze oplossing gekozen: de covers zo klein mogelijk houden, alleen links extra ruimte voor eyelets en ringen.
Ik heb in eerste instantie de koperkleurige kleine D-ringen van TH gebruikt omdat die er qua kleur beter bijpassen, maar ik kan daar niet mee overweg. Heb er continue ruzie mee, krijg het boekje niet meer open etc.
Dus de oude vertrouwde ringen erbij met een rijkelijke hoeveelheid lint.
De achterkant, evenals de binnenkanten, zijn ook beplakt met het mooie papier. Het tissue tape van TH geeft toch net even de finishing touch.
De inhoud is altijd even een probleempje als het afwijkende papiermaten zijn. Aangezien ik dan geen zin heb om 40 pagina's handmatig eerst met potlood en lineaal af te meten en dan nog uit te knippen (in heb geen snijmachine) kies is voor een handiger oplossing waardoor ik in ieder geval de eerste potloodfase over kan slaan:
in Word maak ik een tekstvak met exact de juiste afmeting in mm. Dan verander ik het kader dat standaard dik zwart is in een heel lichtgrijs stippellijntje. Tenslotte wil je geen kader zien, alleen een hulpje bij het uitknippen.
Het geeft ook de mogelijkheid om een leuke, bijpassende, afbeelding op je blaadjes te printen.
Een heel snelle en leuke manier om een feestelijk kadootje voor iemand (of jezelf) te maken. Het grote fragment is opvallend genoeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen