zondag 6 mei 2012

ATC mini boekje/album

Snoeperig, hoe kan ik dit anders noemen?
Het scrappapier van Tim Holtz heeft al vele mogelijkheden, maar dat er ook een handleiding tot het maken van een ATC boekje in verstopt zit, dan moet je goed kunnen zoeken....
Zoekend naar inspiratie voor kleine scrapalbums kwam ik bij Soraya op haar blog. Zij heeft de handleiding gevonden en daarvoor maak je gebruik van de scrapvellen met ATC indeling.
De voorkant heb ik zodanig geknipt, dat ik dit Student Notebook op de kaft kreeg.
Erop een strookje scrapvel met daarop het inch ribbon van TH, zijkanten en onderkant vastgezet met nietjes. Erin het ticket Soar, eraan een klein fotootje.
Het meest onverwachte en buitengewoon leuke idee is wel de sluiting van het boekje, hoe kom je op het idee. Dank! Gelijk op zoek gegaan naar losse oorbelclips en gevonden bij 't Kralenstulpje.
Een bottlecap plakken op een oorbelclip. Nu kan je dat op zich los laten, maar ik ken mezelf, clip eraf, ergens neerleggen en zoek. Aangezien de oorbelclip aan de achterkant een gaatje heeft, kan naar prima een spitpen in.
De dop blijft dan horizontaal staan en hindert in het geheel niet bij het bladeren of het eruit halen van de labels.
Het plaatje in de dop met een cirkelpons uit een scrapvel van TH. Het tekstje zijn mijn favoriete Tiny Text van Cosmo Cricket. Mooie woorden, mooi lettertype en klein genoeg voor minifröbels.
De binnenkant bestaat uit de zigzag gevouwen ATC strook met een los kaftje er omheen.
Het kaftje bestaat uit één gevouwen stukje cardstock, behalve bij mij. Ik heb het boekje bewust een rug van een halve cm meegegeven, dus twee stukjes Tim Holtz ATC papier met zelfgemaakt tissuetape erop (de lineaal stempel van Tim).
Mijzelf kennende stop ik alles veel te vol, zo heb ik nog wat speelruimte.
Je kunt dus heel wat label, foto's, tickets of andere dingen kwijt in de pockets die je hebt gecreëerd. Daarbij kan je met de minipaperclips kleine dingetjes vastzetten of bovenop de pockets ook nog foto's of anders plakken.
De voorkaft heb ik langer gelaten en naar binnen gevouwen, zodat er nog een pocket ontstaat, zodat het geheim vakje uit het zicht blijft.
Aangezien een notebook meestal in je tas verdwijnt is een routeplanner nooit weg.
Je kunt zelf labels op maat knippen, maar de journal tickets van TM blijken direct te passen, ook in de wat strakkere pockets van de voor- en achterpagina.
Het tweede kleine labeltje is een strookje ATC uit het geheime vakje. Aan weerszijden van het gaatje een TH reinforcer.
In een handtasboekje horen ook foto's die voor mijn gevoel bij de stempels op de voorkant passen. De tweede heeft een klein gedeeltje van de Ubrella Man ATC stempel.
Daarbij heb ik expres wat 'lelijk' gestempeld, beetje vaag of dubbel om er een wat versleten uiterlijk aan te geven.
De "Notes" stempel is van Eline's huis. Daar heb ik wel de schaar in gezet: het grote lege vlak zit origineel vol met stippellijntjes, die heel dik en 'uitgelopen' stempelen en het er niet mooier op maken. Daardoor moest ik heel zachtjes stempelen waardoor vervolgens het woord notes en de bloemenrand veel te vaag werden. Nu is er ook ruimte voor een vintage schrijfvelletje of je eigen pen.

Het is een vrij snel projectje dat ook heel leuk is om weg te geven met zelfgemaakte foto's, ruimte voor wensen en/of een persoonlijke tekst en lege labels zodat de ontvanger er zijn/haar eigen journaling in kwijt kan.

Creativity = be inspired by others.

1 opmerking:

  1. Ontzettend leuk gedaan Christine! Leuk met die journal tickets. groetjes, Soraya

    BeantwoordenVerwijderen