dinsdag 29 mei 2012

Altered Grunge Album Vervolg

Het begon allemaal met de tutorial van Tim Holtz over de memory frame met "broken glass" en vervolgens mijn idee van een extra frame met een memory capsule.
Het thema "vintage photo" was een feit.
De deurscharnieren zijn van leer. Zoals meestal in dit boek, heb ik van alle splitpennen de pootjes afgeknipt en alleen de dopjes opgeplakt met glossy accents. Dit om een overdaad aan zichtbare pootjes op de achterliggende pagina, die ook opgeleukt wordt, te voorkomen.
Bottlecaps zijn heel leuk om te maken, maar ook een heel secuur werkje. De afbeeldingen zijn soms zo klein, dat ik ze met een pincet moest vasthouden om te kunnen knippen. Hierbij weer gebruik gemaakt van de 5x5cm afbeeldingen van TH en zijn chitchat woorden.
Het gaatje in de dop lukte wonderwel met een oude prikpen.

De filmstrip mag niet ontbreken. Erachter heb ik kleinere foto's van TH gelijmd met glossy accents uit zijn scrapblok lost and found.
Achter de sleuteltjes van het 'discover' frame zitten er nog drie.
Het lijstje is origineel bedoeld voor een camée, maar leent zich natuurlijk ook uitstekend om een foto van TH op te plakken.
In een gaatje van het sierrandje, dat ik iets grote heb gemaakt met een handboortje, een gamespinner, gear en washer bevestigd m.b.v. een splitpen.
Ik wilde deze keer ook gezellig volle bindringen en heb me bewust niet aan één kleur gehouden, maar alle drie (koper, brons en oud ijzer) door elkaar gebruikt.
Er hangt hier bovenaan een sleuteltje, grote klok, oude munt, lange ketting met vleugel, een stuk ballchain, wordstick met 'hold' en een zelfgemaakte tassel van bronzen en koperen ketting. Ertussen veel strookjes zwarte tule geknoopt.
De onderkant heeft een trinketpin, gear aan een swivelcap, sleuteltje, ballchain, tassel van TH en een cirkel met het woord 'believe'.
Bijna alle bedels hangen aan prachtige grote en stevige lobsterslotjes van 16 mm in brons en koper (Humiez Beads).


De hingeclip opgeleukt met een metal flower (scrap it & wrap it) die is vastgezet met een hitchfastener. Eraan een foto van TH, klokje uit zijn 5x5 afbeeldingen evenals het stukje bingokaart. De foto is geplakt op plaatkarton. Het 'lijstje' is gemaakt van metal tape van Ranger. Eerst geschuurd met een kartonnen nagelvijl en daarna bestempeld met de grote flourish stempel van TH in zwart archival.
Het is vaak heel lastig om een ringetje netjes dicht te buigen om de hitchfastener heen, maar het gaat mij veel makkelijker af als ik ovale oogjes gebruik (vallen er ook veel minder makkelijk af).
Een notitieboek heeft insteekvakjes nodig voor losse 'materialen'. Een geweldig idee vond ik op internet: de prachtige stickers van TH plakken op mica, zodat het vaak lijkt alsof ze los aan elkaar zitten. Alle zijkanten eerst gekleurd met vintage photo.
De foto's zijn van Marianne Design knipvellen.
De emboss bingokaart gekleurd met distress inkt, een foto van Darkroom Door Photobooth 'Heads' en weer met mica gebroken glas gemaakt.
De bloemen zijn van 7Gypsies en de prachtige parelswirl met kant is van Prima Marketing.
De kaart met getal 3 komt uit een kartonnen embellishmentset van K&Company getiteld 'Bingo'.
Ik vind dit papier zo mooi met de roosjes reclame, dat ik bewust niet teveel op de pagina heb aangebracht. Een pocketwatch lijstje met een Marianne Design foto, bloem van 7Gypsies, ticket van TH, weer een stukje parelswirl en de tekst uit een scrapvel.
Foto en film liggen heel dicht bij elkaar. De tijd waarop de film begint (weathered clock geëmbosst met vintage photo), cinematickets en stempels (picture start en admit one).
De metalen letters ooit eens bij een webshop gekocht die helaas niet meer bestaat. Deze zijn super blinkend zilverkleurig ijzer. Ik heb de letters eerst flink bewerkt met een kartonnen nagelvijl, daarna stevig gebogen en gekreukeld en vastgelijmd met glossy accents. De splitpennen hebben ook hier afgeknipte pootjes.
Het oud gemaakte ijzer past heel goed bij de oude sfeer.
Achterop de pagina 'movie' een pagina photo. De letters zijn stickers van TH, geplakt op een stukje ATC stempel (photostudio) dat een filmstripje is.
De prachtige stempels (memoirs en generations) zijn van TH, maar heb ik helaas niet. Wel vond ik deze afbeeldingen van hoge kwaliteit op internet. Geprint op kraftcardstock in fotokwaliteit en met hoog contrast (80%) waardoor het sprekend lijkt op een stempelafdruk.
Een strook filmstip, parelswirl en het mooie inch-lint van TH dat precies overeenkomt met het meetlatje onderop de generations stempel.
De grote filmstrip is de stans van TH met erachter foto's van Marianne Design.
Het is vaak maar net hoe je iets bekijkt, vanuit welke hoek (point of view) wat natuurlijk helemaal geldt voor een fotograaf.
Vanzelfsprekend bottlecaps op achtergrond papier met bottlecaps.
Om het boek niet te dik te maken, heb ik de randen met een hamer omgebogen en platter gemaakt. Probeer een beetje 'vegend' te slaan, dus niet alleen recht naar beneden maar van binnen naar buiten.
De inhoud van de bottlecaps was soms bijna niet meer te doen, zo klein, maar het resultaat is prachtig. Ik heb gebruik gemaakt van epoxystickers (ook op de voorkant), waardoor er soms weerspiegeling is op de foto.
Het geeft een prachtig afgewerkt en ietwat uitvergrotend resultaat.
Alle foto's en kleine afbeeldingen zijn van TH.
De lettertang maakt het woord 'picture past', de roosjes zijn van TH lint en een memopin.
De vleugels zijn TH stanzen en bewerkt met acryl paint van Xenos op de zelfde manier als de voor- en achterkaft.
Elk zijkantje is gekleurd met vintage photo, hoe klein ook. Dat leverde hele bruine vingers op, maar voor een goed doel.
De tekstjes zijn van Cosmo Cricket (Tiny text).
De truc met stickers op mica is het herhalen waard. Een foto van TH en een stukje filmstrip, maar uiteraard ruimte genoeg voor je eigen spulletjes.
Het mica is vastgeplakt met heel smal, super sticky dubbelzijdig plakband.
Echt, ik houd mezelf nog voor de gek (of ik geloof het echt) als ik soms langs deze pagina loop: vooral de bottlecaps lijken dan gewoon los op de pagina te liggen....
Eerst waren we begin met de vraag: hoe laat begint de film? Maar helaas komt er ook een einde aan: the end!
It's time geldt voor alles.
Het woordje 'the' zijn stickers van TH en 'end' de ijzeren letters waar ik eerder over sprak.
De umbrella men is een stans van dik, grijs karton. Eerst bestempeld met een grote nummerstempel in zwart archival. Daarna gekleurd met rusty hinge, red mahony en vintage photo. Nu wel heel toepasselijk dat je hem op zijn rug kijkt en hij lijkt weg te lopen.
Het zijn mini epoxydots. De grote zijn een inch net zoals de bottlecaps. Hier een afmeting van 1,3 cm waar ik geen bottlecaps bij heb, maar dat hoeft ook niet altijd.
De kleine foto's uit TH scrapvel. Eerst de epoxydot op papier en dan met de schaar schuin afknippen (schaar schuin naar binnen houden als je knipt, dan komt er echt geen papier meer onderuit. Net zoals bij fragments).
Ik heb wel een pons voor de grote epoxystickers, maar eerst knippen/ponsen en dan nog je sticker er exact opkrijgen is heel lastig.
Fragments vijl je dan nog, maar dat kan je met epoxystickers beter niet doen (dan wordt het zicht zo wazig...).
De randen wel geïnkt met vintage photo.

Ik moet zeggen, het is een prachtig TH waardig boek geworden, maar vooral ook CV waardig, omdat ik er van genoten heb en alles geworden is zoals ik het heb bedacht.
Nu de inhoud.

1 opmerking:

  1. This is gorgeous wish you had done a step by step to follow x

    BeantwoordenVerwijderen